Japonia jest krajem, w którym żyje najwięcej stulatków na świecie (w samym Tokio blisko 5 tysięcy). Japończycy od dawna przodują w rankingach  średniej długości życia: średnia długość życia Japonek wynosi aż 87 lat! Co takiego praktykują w swoim życiu, czego  możemy się od nich nauczyć i jak Oligo-Elite może wam pomóc?

WYSPA OKINAWA - NUMER JEDEN WŚRÓD NUMERÓW JEDEN

Statystyki pokazują, że mieszkańcy tej wyspy nie tylko żyją dłużej niż reszta Japończyków, ale także rzadziej chorują. W ich krwi wykryto niższy poziom wolnych rodników – odpowiedzialnych za starzenie się komórek. Wspierane przez rząd Japonii badania “nad okinawskimi stulatkami” trwały 25 lat i wykluczyły obecność nietypowego, specjalnego genu. Sekret długowieczności mieszkańców Okinawy tkwi więc w ich stylu życia.

nie przejadaj się

Popularnym powiedzeniem na Okinawie jest “hara hachi bu”, wypowiadane przed lub po posiłku oznacza “brzuch pełen w 80 proc.”. Co to oznacza w praktyce? Mniej więcej tyle, że powinieneś jeść do momentu, kiedy poczujesz, że nie jesteś już głodny. Nakładaj dokładnie tyle ile potrzebujesz. Dobrym pomysłem jest też zamienienie talerzy na mniejsze. Proste, a skuteczne. Zasady zdrowego odżywiania mówią, że po posiłku powinniśmy czuć lekki niedosyt. Badania wykazały, że średnia ilość kalorii spożywana przez mieszkańca Okinawy to zalezwie 1800 – 1900kcal. Nie przejadaj się więc!

zwiększ różnorodność diety

Największą zaletą diety japończyków jest jej zróżnicowanie! W kuchni na Okinawie wykorzystuje się średnio około 200 produktów, z których 35 je się regularnie, a aż 18 niemal każdego dnia. Warto zestawić to z naszą listą codziennych zakupów. Jedzą co najmniej pięć porcji warzyw i owoców dziennie. Najprościej jest sprawdzić więc czy na stole mamy odpowiednio dużo kolorów. Na przykład na stole z czerwonymi paprykami, marchewką, szpinakiem, kalafiorem i bakłażanem wielość kształtów i kolorów widać już na pierwszy rzut oka.

więcej się ruszaj

Okinawie nawet 80 czy 90 latkowie są bardzo aktywni fizycznie. Dużo spacerują, wstają wcześnie rano, nie uprawiają konkretnego sportu, ale są ciągle w ruchu. Podczas długiego siedzenia metabolizm drastycznie zwalnia, a po dwóch godzin na krześle poziom dobrego cholesterolu spada aż o 20 procent! Postaraj się więc wprowadzić w życie jakąkolwiek aktywność fizyczną.Jeśli masz możliwość zamień w drodze do pracy samochód na rower, przynajmniej raz dziennie wyjdź na spacer. Twój organizm Ci podziękuje!

zielona herbata i jej ekstrakt

Mówiąc o zielonej herbacie, nie od dziś wiadomo, że ten napar posiada właściwości prozdrowotne . Jej dobroczynny wpływ wynika przede wszystkim z dużej zawartości polifenoli i flawonoidów – antyoksydantów, które, poprzez eliminowanie wolnych rodników, hamują starzenie komórek i zapobiegają chorobom układu krążenia. Polifenole zawarte w zielonej herbacie (a zwłaszcza polifenol EGCG) zmniejszają także ryzyko zachorowania na raka piersi i prostaty

Japończycy, tworząc Oligo-Elite, zieloną herbatę połączyli z ekstraktem z liczi, tworząc przy tym naszą tajną broń przeciwko wolnym rodnikom!